sâmbătă, 4 iulie 2009

Gulaş tradiţional

O reţetă clasică de gulaş unguresc. Are exact gustul gulaşului pe care l-am mâncat în Ungaria.

- 600 gr carne de vită mai moale (de la umăr), taiată în cuburi de 2x2 cm
- 2 linguri ulei sau untură
- 2 cepe medii tăiate fin
- 2 căţei de usturoi, feliaţi
- 1-2 morcovi, feliuţe rotunde sau cubuleţe
- 1 păstârnac, feliuţe sau cubuleţe
- 1-2 frunze de ţelină
- 2 roşii medii, decojite şi tăiate cubuleţe, sau 1 lingură pastă de tomate
- 2 ardei verzi, tăiaţi foarte mărunt sau raşi pe răzătoate
- 2-3 cartofi medii, felii
- 1 lingură paprika ungurească
- 1 linguriţă chimen
- 1 frunză de dafin
- piper negru boabe şi sare după gust
- apă

Căliţi ceapa în ulei sau untură, apoi presăraţi paprika şi amestecaţi pentru a nu se arde. Adăugaţi cuburile de carne şi sotaţi până capătă o culoare puţin maronie. Încorporaţi usturoiul, chimenul, sarea şi piperul, frunza de dafin, şi turnaţi suficientă apă încât să le acopere complet. Lăsaţi să fiarbă la foc mic, acoperit.
Când carnea este complet făcută (aprox. 1 oră şi jumătate), adăugaţi morcovii, păstârnacul, cartofii, ţelina şi gustaţi de sare. Mai adăugaţi sare şi apă dacă e necesar.

Când s-au pătruns şi legumele se pun roşiile şi ardeiul şi se mai lasă la foc mic să se pătrundă şi acestea. Dacă doriţi ca supa de gulaş să fie mai groasă, îndepărtaţi capacul.

Sugestie de garnitură: Se poate servi cu orez fiert simplu, în apă cu sare, sau cu un piure de cartofi, sau cu găluşcuţe încorporate, dacă ştiţi cum să le faceţi, eu nu ştiu şi nici nu mă tentează. Pentru gust se poate pune şi smântână, cel mai bine direct în farfurie.

3 comentarii:

Oana spunea...

ce pofta mi-ai facut...vreau sa fac si eu neaparat!

Seychelles spunea...

Eu am vrut sa fac azi. Deci efectiv mi s-a facut o pofta nebuna scriind reteta pe blog incat am fost obsedata, cand am iesit de la serviciu am cumparat toate ingredientele care lipseau....dar n-am avut timp. Insa maine negresit, am tot ce trebuie ....abia astept. E delicios !!!

Anonim spunea...

oh my...kill for it...o nebunie de mancare
multumim pentru reteta !!!
am facut si galuste ge faina :P